BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

29 noiembrie 2009

IMPLICA-TE SI INVINGE INDIFERENTA






Poate va veti intreba ce legatura este intre indiferenta si viata. Este si cand spun asta ma refer mai degraba la atitudinea nostra ca oameni si societate. Imi vine greu sa vad si sa aud cum este tot mai frecventa aceasta stire cu privire la decesul prematur al unora care sunt copiii, tineri si adulti ce recurg la moarte ca o ultima solutie. Ma doare si parca o parte din fiinta mea paralizeza cu fiecare deces al acestora. Imi pare rau ca nu am stiut si nu am posibilitatea sa ajut cu ceva concret. Imi pare cum societatea care este obligata sa ofere mediul favorabil dezvoltarii vietii si nu mortii. Vorbeam cu un prieten bun despre aceasta si imi spune ca si el a vorbit la inceputul saptamanii cu un batran ca la sfarsitul aceleiasi saptamani sa auda ca s-a sinucis, datorita faptului ca avea cancer. Ii spuneam acestui prieten ca daca cineva iar fi fost alaturi sa-i motiveze existenta, acel om ar fi trait si astazi. Conteaza foarte mult sa spui un cuvant la momentul potrivit, sa fii sprijin in cumpana si speranta in disperare. Sinuciderea este solutia acelora care sunt ignorati si acelora care nu mai au puterea de a infrunta ignoranta vietii si a societatii in care supravietuiesc. Daca am pretui fiecare persoana din jurul nostru am face ca acestia sa se simta utilii pentru a trai, a gandii si a iubii. Daca am stii sa dam dovada de omenie, respect si atitudine ne-am implica mai mult ca responsabilitate sociala. Indiferenta este ignoranta fata de semeni. Este distrugerea propriei laturi umane. Implicarea sociala dezvolta latura umana a fiecaruia. Implicarea se invata prin fiecare gest, gand si vorba din famile, din experienta cu viata si din educatia pe care o dobandim fiecare. Implicarea distruge indiferenta. Implicarea aduce speranta, forta si dragostea de viata. Implicarea ne invata sa pretuim, sa daruim, sa zambim si sa contribuim la bunul mers al vietii si al societatii. Implicarea nu este obligatorie, este voluntara pentru o lume mai buna, mai curata, mai civilizata si mai implinita. Viata este implicare nu indiferenta. Ne-am nascut din implicare nu din indiferenta. Implicarea sterge orice urma de lacrima, suferinta si indiferenta. Implicarea te face util ca om atat pentru tine dar mai ales pentru semeni. Traim in societate ca un colectiv nu ca individ. Traim sa fim alaturi la bine si la greu. Fiecare facem parte din marele joc Domino al vietii in care impreuna invatam sa avem coloana vertebrala si forta de infrunta orice problema a vietii. Sa invatam sa ne ridicam si sa ridicam atunci cand suntem jos. Sa invatam sa mentinem zambetul pe chipul trist al nostru si al semenilor. Sa invatam ca implicarea este mai importanta decat indiferenta. Cand vezi pe cineva suferind ajuta, nu ignora ci implica-te. Iar rasplata suferintei este zambetul rasarit pe chipul aceluia. Sterge orice lacrima si orice durere prin dorinta si implicare. Arata ca esti om, ca ai inima, minte si suflet. Nu-ti distruge fiinta umana prin indiferenta. Fie ca esti parinte sau copil, invata sa pretuiesti viata si oamenii, iar recunostinta va fi un suflet salvat de la suicid, indiferenta si saracie. Sa scriem fiecare pilda vietii acestei lumi prin implicare, atitudine si daruire. Putem schimba sensul vietii noastre si a semenilor prin implicare nu prin indiferenta. Cine va ignora va fi ignorat, iar cine se va implica va fi ajutat . Aceasta este lectia vietii.

0 comentarii: